Blog, آموزشی, بررسی محصول

خرید لوله و اتصالات آبی پنج لایه زیر قیمت + انواع برندها

نواع لوله های پنج لایه

به دنیای لوله پنج لایه آخرین نوآوری در سیستم‌های لوله‌کشی و تاسیساتی خوش آمدید. لوله پنج لایه در حقیقت یک فناوری انقلابی است که استحکام و دوام فلز را با خاصیت انعطاف‌پذیری و عایق بودن پلیمر ترکیب می‌کند. انواع لوله پنج لایه برای مقاومت در برابر فشار و دمای بالا طراحی شده‌اند و این مسئله آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای مسکونی، تجاری و صنعتی تبدیل می‌کند.

در این مطلب ما در بازرگانی تاسیسات ساختمانی پارسینا تجهیز همه چیز را در مورد لوله پنج لایه بررسی خواهیم کرد. این شامل ویژگی‌ها، مزایا و این که چرا آن‌ها بهترین انتخاب برای تمام نیازهای لوله‌کشی شما هستند، می‌شود. چه صاحب خانه باشید، چه پیمانکار یا صاحب کسب و کار، لوله پنج لایه مزایای زیادی نسبت به سیستم‌های لوله‌کشی سنتی دارد و گزینه‌ای عالی برای تمام نیازهای لوله‌کشی شما می‌باشد که سال‌های سال می‌توان از آن با خیال راحت استفاده کرد.

بنابراین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در دنیای لوله پنج لایه آشنا کنیم. مزایای این سیستم انقلابی را کشف کنید و خودتان ببینید که چرا لوله پنج لایه آینده سیستم‌های تاسیساتی و لوله‌کشی است.

خرید لوله های پنج لایه

لوله پنج لایه

لوله پنج لایه نوعی سیستم لوله‌کشی است که از پنج لایه مواد تشکیل شده است که برای ارائه استحکام، انعطاف‌پذیری و دوام بهتر طراحی شده است. طرح پنج لایه معمولاً شامل دو لایه پلیمر، دو لایه چسب و یک لایه فلزی است. لایه بیرونی لوله معمولا از پلیمر ساخته شده، در حالی که لایه داخلی از فلز ساخته می‌شود که استحکام و دوام بیشتری به لوله می‌دهد. در میان این لایه‌ها نیز از چسب استفاده شده است که همگی با هم لایه‌های لوله 5 لایه را تشکیل داده‌اند.

ترکیب این مواد در یک لوله پنج لایه مزایای متعددی از جمله مقاومت بالا در برابر حرارت شاید تا بیش از 90 درجه، فشار و خوردگی شیمیایی را به همراه دارد و سبب عمر طولانی این لوله‌ها تا حدود 50 سال نیز می‌شود. لوله پنج لایه معمولاً در کاربردهای مختلفی مانند سیستم‌های تامین آب سرد و گرم، سیستم‌های حرارت مرکزی، شبکه‌های توزیع گاز و بسیاری موارد دیگر با خیالی آسوده و ایمن استفاده می‌شوند. علاوه بر این، عایق آب بودن قوی نیز آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ساختمان‌هایی می‌خواهند در مصرف صرفه‌جویی کنند، تبدیل می‌کند.

به طور خلاصه، لوله پنج لایه یک سیستم لوله‌کشی با کارایی بالا است که برای پاسخ‌گویی به نیازهای لوله‌کشی مدرن طراحی شده است. ساختار منحصر به فرد آن ترکیبی از استحکام، دوام و انعطاف‌پذیری را فراهم و آن را به گزینه‌ای عالی برای هر سیستم لوله‌کشی تبدیل می‌کند.

شیوه ساخت و تولید لوله و اتصالات پنج لایه

فرآیند تولید لوله پنج لایه شامل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات تخصصی می‌باشد. در این‌جا مراحل کلی تولید لوله پنج لایه را توضیح خواهیم داد.

اولین گام تولید لوله پنج لایه، اکستروژن لایه داخلی است. اکستروژن در واقع فرآیند تشکیل چیزی با فشار دادن یا بیرون راندن آن، به ویژه از طریق یک دهانه کوچک است. اولین مرحله تولید لوله پنج لایه هم اکسترود کردن داخلی‌ترین لایه لوله است که معمولاً از یک لایه نازک فلزی مانند آلومینیوم ساخته شده است. لایه فلزی با استفاده از دستگاه تخصصی اکسترود می‌شود که فلز را گرم کرده و به شکل دلخواه در می‌آورد.

پس از تشکیل لایه فلزی داخلی، لایه‌ای از چسب روی آن اعمال می‌شود. لایه چسب به اتصال لایه فلزی داخلی و لایه‌های پلیمری اطراف آن کمک می‌کند.

 

بعد نوبت اکستروژن اولین لایه پلیمری است که لایه‌ای از مواد پلیمری بر روی لایه چسب اکسترود می‌شود. این لایه عایق و محافظت بیشتری از لایه فلزی را فراهم می‌کند. سپس لایه دیگری از چسب روی لایه پلیمری اول اعمال می‌شود تا به لایه بعدی پلیمر بچسبد.

لایه نهایی مواد پلیمری بر روی لایه چسب دوم اکسترود شده و عایق و محافظت بیشتری برای لوله ایجاد می‌کند. هنگامی که تمام لایه‌ها اکسترود و به یکدیگر متصل می‌شوند، بعد از خنک شدن لوله  از نظر استحکام، دوام و سایر عوامل کیفی آزمایش می‌شود. در این‌جا تولید لوله پنج لایه تمام شده و برای استفاده در کاربردهای مختلف لوله‌کشی آماده شده است.

انواع لوله و اتصالات پنج لایه

مهم ترین کاربرد لوله پنج لایه

لوله های پنج لایه به دلیل خواص و مزایای منحصر به فرد خود کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارند. در واقع ، دوام لوله پنج لایه آن‌ها را به گزینه ای محبوب برای کاربردهای زیاد در صنایع گوناگون تبدیل کرده است. در اینجا برخی از کاربردهای رایج لوله پنج لایه آورده شده است:

سیستم‌های آب‌رسانی و لوله‌کشی: لوله‌های پنج‌لایه معمولاً در سیستم‌های لوله‌کشی برای تأمین آب سرد و گرم، گرمایش و سرمایش به دلیل قابلیت‌های عالی در حفظ حرارت، مانع اکسیژن و مقاومت در برابر خوردگی استفاده می‌شوند.

سیستم‌های توزیع گاز: استحکام و دوام لوله پنج لایه آن‌ها را برای استفاده در سیستم های توزیع گاز، از جمله خطوط تامین گاز طبیعی و گاز مایع یاLPG نیز  ایده‌آل می‌کند.

کارخانه های فرآوری شیمیایی: لایه های پلیمری داخلی و خارجی لوله های پنج لایه آن‌ها را در برابر مواد شیمیایی مختلف مقاوم می‌کند و آن‌ها را برای استفاده در کارخانه های فرآوری شیمیایی و کاربردهای صنعتی نیز مناسب می‌کند.

سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر: لوله های پنج لایه معمولاً در سیستم های انرژی تجدیدپذیر مانند سیستم‌های حرارتی خورشیدی و سیستم‌های پمپ حرارتی زمین گرمایی به دلیل قابلیت حفظ حرارت عالی استفاده می‌شوند.

اسپرینکلر آتش‌نشانی: لوله های پنج لایه به دلیل مقاومت در برابر دما و فشار بالا و مقاومت در برابر خوردگی برای استفاده در اسپرینکلر آتش‌نشانی نیز گزینه کاملاً مناسب شمرده شوند.

 برند های معروف تولید کننده لوله های پنج لایه

برند نیوپایپ

برند سوپر پایپ

برای اطلاع از قیمت لوله های پنج لایه در برند های مختلف، می توانید با فروشگاه پارسینا تجهیز تماس بگیرید.

انواع لوله پنج لایه

انواع مختلفی از لوله های پنج لایه در بازار موجود است که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده اند. در اینجا برخی از انواع رایج لوله های پنج لایه آورده شده است:

لوله  :PEX-AL-PEXاین نوع لوله پنج لایه از دو لایه داخلی PEX یا پلی اتیلن متقاطع و آلومینیوم تشکیل شده و معمولاً برای سیستم‌های تامین آب سرد و گرم استفاده می‌شود.

لوله PERT-AL-PERT: این نوع لوله پنج لایه از دو لایه داخلیPERT  یا پلی اتیلن با دمای افزایش یافته و یک لایه آلومینیوم تشکیل شده است. لوله های PERT-AL-PERT معمولاً برای سیستم‌های گرمایش از کف و سیستم‌های تامین آب گرم استفاده می‌شوند.

از سایر انواع لوله پنج لایه نیز می‌توان به PEX-AL-PE،  PP-RCT-AL-PP-RCT،PVC-O-AL-PVC-O اشاره کرد که با توجه به قابلیت‌هایشان استفاده گوناگونی در صنایع مختلف دارند. در حقیقت هر نوع لوله پنج لایه دارای ویژگی‌ها، مزایا و معایب منحصر به فرد خود است که انتخاب نوع مناسب لوله را برای نیازهای لوله‌کشی یا لوله‌کشی خاص خود مهم می‌کند.

در ادامه قصد داریم هر کدام از این لوله های پنج لایه را به همراه مزایا و کاربرد هر یک به طور کامل توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

  • لوله کشی سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان ها
  • لوله کشی رادیاتور ها
  • استفاده در سیستم های فشار قوی
  • در انتقال سیالات مانند خطوط انتقال آب سرد و گرم 
  • سیستم های هیدرونیک 
  • سیستم گرمایشی از کف

این کاربرد ها از جمله مهمترین مواردی بود که از لوله های پنج لایه استفاده می شد. دلیل استفاده گسترده این لوله ها تنها جنس و مواد سازنده این لوله ها است.

دریافت لیست قیمت لوله استخری 

بنابراین می توان گفت وجود لوله های پنج لایه در صنایع لوله کشی بسیار ارزشمند است. از این رو تولید آن ها انقلاب عظیمی را در صنعت لوله کشی رخ داد.

دریافت لیست قیمت ستاره پلیمر گلپایگان از فروشگاه اینترنتی پارسینا تجهیز

مزایای لوله و اتصالات پنج لایه

این لوله ها با توجه به نوع مواد اولیه ای که در ساخت آنها استفاده شده، دارای مزایای بسیاری می باشند. این لوله پنج لایه با توجه به مواد اولیه ای آن ها دارای مزایای لوله های پلاستیکی و هم لوله های فلزی را می باشند. در ادامه به شاخص ترین ویژگی های این لوله و اتصالات پنج لایه می پردازیم.

برای آشنایی با انواع تاسیسات بهداشتی می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

  1. انعطاف پذیری بالای لوله های پنج لایه مشبک

لوله پنج لایه مشبک دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد، دلیل این انعطاف پذیری به دلیل وجود پلی اتیلن به کار رفته در ساخت این لوله های پنج لایه می باشد.

از این رو می توان گفت که این لوله ها قابلیت خم شدن در اندازه های کم را دارند.

نصب آسان لوله های پنج لایه

به دلیل اینکه اتصال این لوله ها به یکدیگر نیازی به جوشکاری، لحیم کاری و یا چسب کاری ندارد. از این رو نصب بسیار راحت تری نسبت به سایر لوله ها دارند.

بنابراین می توان گفت لوله های پنج لایه مشبک برای نصب به انرژی کمتری نیاز دارند. و برای اتصال آنها به یکدیگر اغلب از انواع پرس و آچار استفاده می کنند.

زیبایی این لوله های پنج لایه

شاید شما هم در خانه های قدیمی لوله های آهنی و فلزی را دیده باشید که در انواع لوله کشی ها استفاده می شد. و اصولا چهره زشتی داشت.

ولی لوله های پنج لایه مشبک را می توان هم برای لوله کشی هم توکار و هم رو کار استفاده کرد و دلیل استفاده آن ها در روکار به دلیل زیبایی طاهری آن ها نسبت به لوله های آهنی است.

عدم خوردگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت

همانطور که میدانید، آهم در برابر خوردگی مقاومت بسیار کمی دارد. با توجه به این موضوع عمر و دوام لوله های فلزی بسیار پایین بود.

ولی لوله های پنج لایه در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارند، از این رو رطوبت و دیگر مواد معدنی موجود در سیالات نمی تواند سبب خوردگی و زنگ زدگی لوله های پنج لایه شوند.

مقاومت بالا در برابر حرارت و عدم آتش سوزی

این لوله ها در برابر حرارت های بالا بسیار مقاوم هستند، از این رو می توان از این لوله ها در مکان هایی که امکان بالا رفتن دما وجود دارد، به کار روند.

قابلیت اتصال به لوله های دیگر

بسیاری از لوله ها که در لوله کشی ساختمان به کار می روند، حتما باید به لوله های از جنس خود متصل شوند ولی لوله های پنج لایه امکان اتصال به لوله های دیگر را مانند لوله های فلزی را دارند.

طول عمر و دوام بالا

با توجه به ساخت لوله های پنج لایه از پلی اتیلن، باعث شده لوله های پنج لایه جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های فلزی باشند. 

مواد اولیه موجود در لوله پنج لایه سبب شده است که عمر این لوله ها نسبت به سایر لوله ها بیشتر باشد.

عدم شکستگی لوله ها در اثر یخ زدگی سیالات 

همانطور که در قسمت بالا گفتیم، از لوله های پنج لایه به طور گسترده در انتقال سیالات استفاده می شود. این سیالات در سرما ممکن است دچار یخ زدگی و انجماد شوند.

ولی موضوع مهم این است که لوله های پنج لایه در برابر این موضوع مقاومت خود را حفظ می کنند و دچار شکستگی و خرابی نمی شوند.

در مقابل لوله هایی مثل لوله ای یو پی وی سی وجود دارند، که در برابر این انجماد نمی توانند مقاومت خود را  حفظ کنند در نتیجه لوله ها سبب شکستگی می شوند.

آشنایی با بهترین نمایندگی نانو پلیمر یاس از سایت فروشگاهی پارسینا تجهیز

معایب لوله های پنج لایه

با این که لوله پنج لایه از بهترین انواع لوله موجود در بازار است و استفاده بسیار فراوانی از آن می‌شود، با این حال این محصول هم ایراداتی دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

  • ضعف در برابر نور مستقیم خورشید
  • محدودیت در عایق‌کاری
  • اندازه‌های محدود
  • شکننده در دمای سرد
  • سازگاری مواد

دریافت لیست قیمت پلیکا تک ستاره گلپایگان از فروشگاه اینترنتی پارسینا تجهیز

انواع اتصالات لوله پنج لایه

لوله های پنج لایه با طیف وسیعی از اتصالات سازگار هستند که همین مسئله نصب و اتصال لوله‌ها را آسان می‌کند. در اینجا چند نوع متداول اتصالات لوله پنج لایه آورده شده است:

اتصالات پرسی

اتصالات فشاری یک انتخاب محبوب برای اتصال لوله های پنج لایه است. اتصالات پرسی بدون نیاز به ابزار یا تجهیزات تخصصی نصب می‌شود. این اتصالات پنج لایه از یک مهره و یک حلقه فشاری تشکیل شده‌اند که روی لوله محکم می‌شود تا یک آب بندی مطمئن و بدون نشتی ایجاد کند.

اتصالات کوپلی

اتصالات کوپلی معمولاً از جنس برنج و نیکل می‌باشد. اورینگ آلیاژ برنج و نیکل به خوبی لوله را مهار می‌کند. همچنین انعطاف و مقاومت خوب در برابر اکسیداسیون نیز باعث استفاده بیش‌تر از این اتصالات لوله لوله پنج لایه می‌شود.

اتصالات فلنجی

اتصالات فلنج معمولاً برای اتصال لوله‌ها به تجهیزات یا اجزای دیگر استفاده می‌شود. آنها از یک دیسک دایره‌ای با سوراخ‌های پیچ تشکیل شده که به فلنج منطبق بر روی یک جز دیگر متصل می‌شوند و اتصال ایمن و بدون نشتی ایجاد می‌کنند.

اتصالات کلمپی

این نوع از اتصالات لوله پنج لایه به دلیل مقاومت بالا و نصب آسان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. همین مسئله باعث استفاده بیش‌تر آن‌ها شده است.

اتصالات الکتروفیوژن

اتصالات الکتروفیوژن از جریان الکتریکی برای اتصال لوله پنج لایه استفاده می‌شود. این اتصالات با استفاده از دستگاه جوش الکتروفیوژن گرم می‌شوند که لوله و اتصالات را با هم ذوب می‌کند و یک اتصال قوی و بدون نشتی ایجاد می‌کند.

به طور کلی، انواع مختلفی از اتصالات لوله پنج لایه وجود دارد که می‌توان با لوله های پنج لایه، بسته به نیازهای خاص پروژه شما، از آنها استفاده کرد. مهم است که نوع اتصالات مناسب را برای برنامه خود انتخاب کنید تا از اتصال ایمن و قابل اعتماد اطمینان حاصل کنید که در طول زمان دوام خواهد آورد.

قیمت لوله پنج لایه

برای خرید لوله پنج لایه مهم ترین نکته کاربردی است که از لوله انتظار دارید. لوله پنج لایه نسبت به سایر لوله‌ها مقاومت بهتری در مقابل تغییرات دما، مواد شیمیایی و فشار ضربه دارد. 

لوله پنج لایه یک راه‌حل برای لوله‌کشی بسیار پیشرفته و همه‌کاره است که مزایای زیادی نسبت به لوله‌کشی سنتی دارد. ترکیب منحصربه‌فرد آن باعث بهبود عایق حرارتی، مقاومت در برابر خوردگی و دوام طولانی‌مدت می‌شود و خرید لوله پنج لایه را به انتخابی مطمئن برای کاربردهای مختلف تبدیل می‌کند.

در نظر داشته باشید خرید لوله پنج لایه یک گزینه عالی برای پروژه بعدی شما است. با نصب آسان و عملکرد عالی، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای با خرید لوله پنج لایه انجام داده‌اید که در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه و کاهش دردسر شما می‌شود.

پس چرا صبر کنیم؟ از محصولات لوله پنج لایه باکیفیت ما در بازرگانی تاسیسات ساختمانی پارسینا تجهیز استفاده کنید و از خرید لوله پنج لایه لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لوله پنج لایه، ثبت سفارش و تجربه تفاوتی که لوله پنج لایه می‌تواند در سیستم‌های لوله‌کشی و تاسیساتی شما ایجاد کند، همین حالا با ما تماس بگیرید. امیدواریم که توانسته باشیم به خوبی شما را با لوله پنج لایه آشنا کرده باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *