Blog, آموزشی

راهنمای خرید بهترین منبع دوجداره موتورخانه

راهنمای خرید بهترین منبع دوجداره موتورخانه

امروزه سبک زندگی‌ها به گونه‌ای است که حتی در فصل تابستان نیز به آب گرم نیاز داریم. هر ساختمان با هر نوع کاربری نیاز به سیستمی جهت گرم کردن آب دارد. گرم کردن آب در ساختمان‌های امروزی می‌تواند به صورت سیستم پکیج برای هر واحد جدا باشد یا یک موتورخانه که وظیفه گرم کردن آب تمامی واحدها را به عهده دارد. جهت گرم کردن آب بهداشتی با توجه به نیاز ساختمان، منبع دوجداره در داخل موتورخانه نصب می‌گردد منبع دوجداره موتورخانه وظیفه گرم کردن آب را به دوش می‌کشد که در این مقاله در گروه بازرگانی پارسینا تجهیز اکنون به طور دقیق منبع دوجداره موتورخانه را بررسی می‌کنیم و راهنمایی برای خرید آن ارائه می‌دهیم. امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

ساختمان منبع دوجداره موتورخانه

منبع دوجداره آب گرم در عین حال که یکی از تجهیزات قدیمی مورد استفاده می‌باشد، یک سیستم مدرن نیز برای گرم کردن آب در یک موتورخانه محسوب می‌شود که بهره‌وری سیستم را به خوبی بالا می‌برد. منبع دوجداره موتورخانه از دو لایه تشکیل شده است. در جداره داخلی لایه‌ای با ضخامت بیش‌تر قرار دارد که آب گرم مصرفی در آن جریان دارد. در جداره بیرونی آب بویلر موتوخانه قرار دارد. ضخامت بیش‌تر لایه درونی به دلیل فشار آب بیش‌تر می‌باشد. به همین دلیل برای بیان ضخامت ورق گالوانیزه منبع دو جداره از دو عدد استفاده می شود که عدد اول و بزرگ‌تر برای جداره داخلی و دیگری برای جداره خارجی می‌باشد.

ساختمان منبع دوجداره موتورخانه

کاربرد منبع دوجداره موتورخانه

منبع دو جداره که از تجهیزات اصلی گرمایشی موتورخانه می‌باشد که جهت گرم کردن آب مصرفی داخل موتورخانه قرار می‌گیرند. منبع دوجداره موتورخانه بر اساس نیاز مصرفی ساختمان با ظرفیت 300 تا 1500 لیتر ساخته می‌شود. ظرفیت مخزن دوجداره موتورخانه باید متناسب با ظرفیت حرارتی بویلر و مصرف آب گرم بهداشتی در ساعت برای هر واحد انتخاب می‌شود. در لوله کشی منبع دوجداره موتورخانه ورودی آب شهر و آب گرم بویلر مخالف یکدیگر می‌باشند. آب سرد ورودی منبع دوجداره  از پایین منبع وارد می‌شود و پس از گرم شدن از بالای مخزن خارج می‌شود. منبع دوجداره برای تولید آب گرم مصرفی در موتورخانه استفاده می‌شود و وظیفه تامین آب گرم واحدهای یک ساختمان را بر عهده دارد. در واقع تامین آب گرم بهداشتی منازل وکارخانجات برحسب ضرورت و مقدار نیاز ساختمان به آب گرم، تولید و پخش می‌شود. منبع دوجداره از دو عدسی محدب و بدنه آن از دو استوانه تو در تو تشکیل شده است. آب سرد وارد جداره اول منبع دوجداره می‌شود و آب گرم بویلر وارد جداره دوم منبع دوجداره می‌شود و آب درون جداره اول را تبدیل به آب گرم مصرفی می‌کند و آب درون جداره دوم گرمای خود را مقداری از دست می‌دهد و دوباره وارد بویلر می‌شود.

کاربرد منبع دوجداره موتورخانه

جنس منبع دوجداره

جنس ورق منبع دوجداره از آهن گالوانیزه می‌باشد. با توجه به این که فشار بالایی در منبع جریان ندارد، ضخامت ورق گالوانیزه آن تا 6 میلی‌متر می‌باشد. در تولید منبع دوجداره به این دلیل از ورق گالوانیزه گرم استفاده می‌شود که هم قابلیت جوش‌پذیری خوبی دارد و هم این که قسمت گالوانیزه به دلیل مقاومت بالا از بین نمی‌رود. لازم به ذکر است که منبع دوجداره با گارانتی 60 ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله در بازار عرضه می‌شود. می‌توانید جدا از کاتالوگ بر اساس سایز در و موتورخانه خود، منبع دوجداره سفارشی خود را هم خریداری کنید.

مزایا منبع دوجداره موتورخانه

  • نصب آسان
  • فشار مناسب آب
  • عدم نیاز به استفاده از پمپ
  • مصرف انرژی کم
  • قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه بودن
  • کم بودن هزینه‌های تامین انرژی

راهنمای خرید منبع دوجداره موتورخانه

زمان سفارش خرید منبع دوجداره ، نسبت به قطر منبع دوجداره و ابعاد آن و امکان عبور از در موتورخانه و فضای ابعادی مناسب جهت نصب و بهره برداری توجه کافی داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود ابعاد مخصوص خودتان را برای ساخت منبع دوجداره موتورخانه سفارش بدهید. لازم به ذکر است که درموتورخانه‌های بزرگ بهتر است به جای استفاده از یک منبع دوجداره با ظرفیت خیلی زیاد، از دو منبع دوجداره استفاده شود. با این کار کماکان به همان ظرفیت دسترسی داریم اما درصورت خرابی یا تعمیر یکی ازمنبع‌ها، منبع دیگر می‌تواند برای مدتی آب گرم مصرفی ساختمان را تامین کند. معمولاً عدسی‌های منبع دوجداره آسیب‌پذیر می‌باشند و دچار خوردگی می‌شوند. به همین دلیل ضخامت بیش‌تر ورق گالوانیزه می‌تواند از عدسی‌ها نیز در برابر پوسیدگی مراقبت کند. برای جلوگیری از اتلاف انرژی حرارتی، منبع دوجداره باید عایق شود تا باعث کاهش مصرف سوخت و استهلاک دستگاه شود. . شیر اطمینان برای جلوگیری از انفجار منبع زمانی که درجه حرارت آب گرم بیش ازحد مجاز بالاتر می‌رود در قسمت بالای منبع نصب می‌شود. نصب شیر اطمینان برای کلیه منابع تولید آب گرم الزامی می‌باشد.

رسوبات سختی آب در منبع دوجداره نیز می‌تواند مشکلاتی بوجود بیاورد. در صورت زیاد شدن رسوبات، تبادل حرارت ایجاد نمی‌شود و آب گرم بهداشتی مناسبی در دسترس نخواهیم داشت. سختی آب و رسوبات آن از دلایل اصلی پوسیدگی منبع دوجداره می‌باشند. البته می‌توانید با استفاده از دستگاه سختی گیر عمر منبع دوجداره را افزایش دهید.

بخوانید از:

انواع تجهیزات و لوازم موتورخانه به همراه قیمت

قیمت تاسیسات موتورخانه چقدر است؟

منبع دوجداره

نقاط ضعف منبع دوجداره موتورخانه

  • افت حرارتی بیشتر
  • عدم تعمیر در زمان پوسیدگی
  • سوراخ شدن لایه های داخلی
  • تلفات حرارتی بیشتر در مقایسه با مبدل صفحه‌ای
  • اشغال فضای زیاد

در صورت ایجاد خوردگی یا به وجود آمدن سوراخ در اطراف عدسی، تعمیر منبع خیلی سخت می‌شود.

برای دریافت قیمت منبع دوجداره، مشاوره و خرید می‌توانید همین حالا با گروه بازرگانی پارسینا تجهیز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *