Blog, آموزشی

چگونه گرفتگی لوله با اسباب بازی را رفع کنیم؟

چگونه گرفتگی لوله با اسباب بازی را رفع کنیم؟

احتمالا همه ما تا به امروز گرفتگی لوله های فاضلاب را تجربه کرده‌ایم.  گرفتگی لوله یک اتفاق بسیار ناخوشایند و اعصاب خرد کن است. بوی بسیار زننده و کثیف‌کاری‌های احتمالی شما را وا می‌دارد که خیلی سریع برای رفع گرفتگی لوله اقدام کنید. یکی از دلایل عجیب اما شایع مخصوصاً برای افراد دارای کودک، گیر کردن اسباب بازی در لوله می‌باشد. احتمالاً همین حالا که این مقاله را می‌خوانید، این مشکل برای شما نیز رخ داده است. بی‌شک شما به دنبال راحت‌ترین راه حل گرفتگی لوله با اسباب بازی هستید که از شر گرفتگی لوله خلاص شوید. در این مقاله در گروه بازرگانی پارسینا تجهیز به گرفتگی لوله با اسباب بازی و راه‌حل‌های آن می‌پردازیم تا شما بتوانید بهترین راهکار در مقابله با این معضل را انتخاب کنید.

تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب با اسباب بازی

کودکان شیطنت‌های خاص خود را دارند. قایم کردن اسباب بازی ها و یا پرتاب آن‌ها برای کودکان یک بازی مهیج است که از شانس بد شما امکان دارد درون لوله‌های فاضلاب بیفتد و باعث گرفتگی لوله شود.

اسباب بازی های کوچک پلاستیکی و فلزی می‌توانند باعث گرفتگی لوله فاضلاب شوند. اشاره کردیم وقتی که گرفتگی لوله فاضلاب رخ بدهد نشانه‌های مختلفی مثل بوی نامطبوع، جمع شدن آب و دیر رد شدن آب خواهد داشت. اگر این مشکل با استفاده از روش‌های عمومی رفع گرفتگی لوله از جمله استفاده از لوله بازکن یا جوش شیرین حل نشود، احتمالاً جسمی درون لوله گیر کرده است. حال اگر یکی از اسباب بازی های کودک شما هم گم شده باشد، می‌توانید متوجه شوید که گرفتگی لوله با اسباب بازی رخ داده است و باید به دنبال راه حل گیر کردن اسباب بازی در لوله باشید.

راه حل گیر کردن اسباب بازی در لوله

برای حل مشکل گرفتگی لوله با اسباب بازی هرچه سریعتر باید دست به کار شوید. دیگر نمی‌توانید از آب جوش یا جوش شیرین استفاده کنید چون اسباب بازی رسوب نیست که این‌ها بتوانند با آن مقابله کنند. اما نگران نباشید که این مشکل هم راه حل های خاص خودش را دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی گیر کردن اسباب بازی در لوله را برطرف کنید. در ادامه راه حل های گیر کردن اسباب بازی در لوله را معرفی و بررسی می‌کنیم.

بیرون آوردن اسباب بازی

امکان دارد اسباب بازی در همان اوایل مسیر لوله گیر کرده باشد. اگر هم دهانه لوله به اندازه‌ای باشد که دست شما از آن رد شود، می‌توانید دست خود را داخل لوله کرده و اسباب بازی را بیرون بیاورید. لازم به ذکر است که باید از دستکش یکبار مصرف و یا پلاستیکی استفاده کنید تا دست شما آسیبی نبیند. می‌توانید از یک چوب، قلاب و یل لوله نیز کمک بگیرید و آن را بیرون بکشید. البته این کار باید با دقت زیادی انجام شود چون یک اشتباه کوچک می‌تواند اسباب بازی را به داخل هل دهد و کار را برایتان دشوار و غیر ممکن کند. همچنین باید مواظب باشید که با فشار زیاد لوله را نیز سوراخ نکنید.

 تلمبه چاه بازکن

یک روش نه چندان سخت دیگر که می‌توانید با استفاده از آن از شر گرفتگی لوله با اسباب بازی رها شوید استفاده از تلمبه چاه بازکن

می‌باشد. کار با این وسیله بسیار ساده است و احتمالاً در خانه شما نیز موجود می‌باشد. تلمبه را روی دهانه لوله قرار دهید و برای انجام مکش به سمت لوله فشار دهید. وقتی با نیروی زیاد آن را به سمت بیرون بکشید، احتمال آن زیاد است که بتوانید اسباب بازی را بیرون بیاورید.

جواب گرفتن از این روش حتمی نیست اما امتحان آن نیز ضرری ندارد و احتمال دارد که بتواند مشکل شما را رفع کند.

 تلمبه چاه بازکن

لوله ها را از یکدیگر باز کنید

بعضی لوله ها مثل سینک قبل از وصل شدن به لوله اصلی فاضلاب مسیر پیچ در پیچی را زیر سینک و یا داخل کابینت سپری می‌کنند. این خمیدگی‌ها ممکن است باعث جلوگیری از ورود جسم به درون لوله فاضلاب شود. شما می‌توانید به راحتی لوله را باز کرده و اسباب بازی را بیرون بیاورید. اگر هم اسباب بازی داخلش گیر کرده باشد و نتوانید آن را خارج کنید می‌توانید لوله را تعویض کنید. البته تمام این مسائل به این شرط است که اسباب بازی در داخل آن لوله باشد. در غیر این صورت نیاز است از یکی دیگر از روش‌های گفته شده استفاده کنید و گرفتگی لوله با اسباب بازی را رفع کنید.  

استفاده از آویز لباس

وقتی اسباب بازی تا وسط مسیر لوله به داخل می‌رود، دیگر احتمالاً روش‌های گفته شده تاثیری ندارند. اما نگران نباشید شما می‌توانید از یک روش ساده برای رفع گرفتگی لوله با اسباب بازی استفاده کنید.

شما می‌توانید از یک چوب‌لباسی با آویز لباس فلزی استفاده کنید.

 برای این منظور یک عدد آویز لباس را صاف کرده و دور قلاب آن یک پارچه می‌بندیم تا به لوله آسیبی وارد نکند. بعد آن را وارد لوله می‌کنیم و به اسباب بازی گیر کرده فشار وارد می‌کنیم و سعی می‌کنیم آن را به سمت جلو هل بدهیم تا گرفتگی لوله باز شود. اگر آویز کوتاه بود از سیم نیز می‌توانید استفاده کنید.

لوله بازکنی

اگر با هیچکدام از روش های بالا برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب با اسباب بازی کارساز نبود،  باید تلفن را بردارید و با لوله بازکنی تماس بگیرید. تکنسین با وارد کردن فنرهای لوله بازکنی بلند متناسب با سختی و جنس جسم به درون لوله ها گرفتگی لوله فاضلاب را رفع و خیلی زود مشکل شما را حل می‌کنند.

لوله بازکنی

جلوگیری از گرفتگی لوله با اسباب بازی کودکان

 البته که شما نمی‌توانید کل روز مواظب کودکتان باشید که اسباب بازی و یا وسیله دیگری را درون لوله های فاضلاب نیندازد، اما می‌توانید این مسئله را به کودک خود آموزش دهید. فرزند شما باید یک محیط مناسب و مشخص برای بازی داشته باشد و بداند که ریختن وسایل در لوله می‌تواند باعث مشکلاتی شود. از درپوش نیز می‌توانید برای لوله استفاده کنید تا کودک نتواند هیچ چیزی مخصوصاً اشیا گران قیمت و یا اسباب بازیش را وارد لوله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *