Blog, بررسی محصول

خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان

خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان

تاسیسات بهداشتی

در ابتدای مقاله برای آشنایی بهتر و کاملتر شما، قصد داریم توضیح کاملی از تاسیسات بهداشتی ساختمان و مواردی که شامل تاسیسات بهداشتی ساختمان می شوند، ارائه کنیم. این آشنایی به شما در جهت خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان کمک بسیاری خواهد کرد.

تاسیسات بهداشتی ساختمان جزو یکی از زیر شاخه های تاسیسات مکانیکی ساختمان به حساب می آید، و به بخش های زیر تقسیم بندی می شود:

آشپزخانه

توالت

دستشویی 

حمام

به طور کلی به تاسیسات آب و فاضلاب ساختمان ها، تاسیسات بهداشتی گفته می شود. تاسیسات بهداشتی ساختمان وظیفه تامین آب مصرفی و دفع میزان فاضلاب موجود در ساختمان را بر عهده دارد.

بنابر توضیحات بالا، سیستم تاسیسات بهداشتی ساختمان به چهار بخش قابل تقسیم است. که این به بخش ها به شرح زیر می باشند:

لوله کشی توزیع آب مصرفی

لوله کشی فاضلاب

 

 لوله کشی هواکش فاضلاب 

 لوله کشی آب باران

تاسیسات بهداشتی

تمام این موارد جزو سیستم تاسیسات بهداشتی ساختمان به حساب می آیند. در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم تا شما برای خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان هیج مشکلی نداشته باشید.

انواع تاسیسات بهداشتی ساختمان

سیستم لوله کشی توزیع آب مصرفی

از اصلی ترین و مهم ترین بخش  تاسیسات بهداشتی ساختمان، سیستم لوله کشی آب مصرفی است. این سیستم جهت رفع نیاز آب جهت شست و شو و آشامیدن در واحد ها، تعبیه می شود.

در سیستم لوله کشی آب مصرفی، آب آشامیدنی از طریق لوله هایی که در خیابان ها وجود دارد به درون ساختمان لوله کشی میشود.

برای دریافت لیست قیمت لوله و اتصالات UPVC می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

سیستم آب انتقال آب گرم

یکی دیگر از موارد تاسیسات بهداشتی ساختمان، سیستم تامین آب گرم ساختمان است. در این سیستم آب آشامیدنی که توسط لوله ها به درون ساختمان انتقال داده شده اند باید این آب را به آب گم کن و یا پکیج های نصب شده در ساختمان انتقال دهند. 

همانطور که در مقاله راهنمای خرید انواع لوله و اتصالات آبی گفتیم، جنس لوله هایی که جهت انتقال آب گرم در سیستم تاسیسات بهداشتی به کار میرود، اغلب از جنس CPVC است. برای مطالعه این مقاله می توانید بر روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

انتخاب این لوله ها به دلیل جنس منحصر به فرد آن ها است. بنابراین برای خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان باید به جنس لوله ها توجه ویژه ای داشته باشید.

خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان

برای خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت می توانید به بخش ارتباط با فروشگاه پارسینا مراجعه کنید سپس با شماره های این فروشگاه تماس حاصل کنید.

سیستم تخلیه آب فاضلاب

بعد از انتقال آب آشامیدنی به درون ساختمان،و استفاده از آن، باید پساب تولید شده دوباره به بیرون از ساختمان انتقال پیدا کند. بنابراین یکی دیگر از سیستم های تاسیسات بهداشتی در ساختمان ها، سیستم تخلیه و انتقال فاضلاب می باشد. برای این سیستم اغلب از لوله های ای بی سی(ABC)، پی وی سی و چدنی استفاده می کنند.

این لوله باید در تمامی نقاطی که آب از آنها خارج می شود، نظیر دستشویی، حمام، سینک ظرفشویی، روشویی و .. باید متصل شوند.

بنابراین بعد از استفاده از آب مصرفی در هر یک از موارد بالا، آب استفاده شده در لوله ها جهت خروج از ساختمان سرازیر می شود.

یکی از موارد مهمی که در سیستم تخلیه فاضلاب و جلوگیری از برگشت بخار های سمی ناشی از فاضلاب، به کار میرود، فلاش تانک است. 

لوله کشی ساختمان

سیستم هواکش فاضلاب

یکی دیگر از سیستم های تاسیسات بهداشتی ساختمان، سیستم هواکش فاضلاب است. سیستم هواکش فاضلاب با تنظیم فشار داخل لوله های ساختمان، از گیر کردن فاضلاب در درون لوله ها جلوگیر می کند. بنابراین از انتقال گاز سمی ناشی از انتقال فاضلاب به درون ساختمان را از طریق لوله های هواکش و ونت جلوگیری می کند.

ونت از انتهای لوله های ظرفشویی و توالت، نصب میشود و تا انتهای پشت بام هدایت می شود.

هواکش ها هم نیز در قسمت حمام و توالت ساختمان اجرا می شود در حمام در جهت تهویه بخار و توالت جهت انتقال گازهای سمی نصب می شوند.

سیستم لوله کشی آب باران

این سیستم جهت جمع آوری و هدایت آب های جمع شده در پشت بام و هدایت این آب ها به چاه های جذبی ( این چاه ها در حیاط ساختمان، زیر نظر مهندس تاسیسات حفاری میشوند)هدایت می شود.

برای اجرای این سیستم ابتدا سیفون را به لوله های انتقال دهنده وصل می کنند. از طرف دیگر در پارکینگ یک عدد دریچه بازدید نصب می کنند. این دریچه بازدید جهت جلوگیری از گرفتگی و رسوب فاضلاب به کار میرود. 

سیستم گرمایشی ساختمان ( شوفاژ) 

یکی دیگر از سیستم های تاسیسات بهداشتی ساختمان، سیستم گرمایشی ساختمان را شامل می شود. برای اجرای این سیستم در مجتمع های تجاری، لوله هایی را از زیر سقف واحد ها انتقال می دهند. این لوله وظیفه انتقال آب گرم را از طریق موتورخانه ها دارند.

در ساختمان های مسکونی، برای اجرای سیستم گرمایش ساختمان، لوله ها را از طریق کف واحد ها هدایت می کنند. سیستم گرمایشی در ساختمان مسکونی به طور عمده از طریق نصب پکیج ها اجرا می شود.بنابراین دیگر نیاز به ساخت موتورخانه ها نیست.

شیرآلات 

مهمترین بخش سیستم تاسیسات بهداشتی ساختمان، شامل نصب شیرآلات بهداشتی می باشند. این شیرآلات شامل موارد زیر می شود:

روشویی

ظرفشویی

 

دوش حمام

 شیرآلات توالت

توالت فرنگی

شیر پی سی وار یکی از مهم ترین شیرآلاتی است که نقش هدایت آب به خارج و داخل ظرفشویی و روشویی واحد ها را دارد. در زمان خراب شدن شیرآلات ظرفشویی و روشویی ابتدا این شیرها را می بندند.

جنس تاسیسات بهداشتی ساختمان از چیست؟

در هر کدام از بخش های سیستم تاسیسات بهداشتی ساختمان، از لوله هایی با جنس های متفاوت استفاده می کنند. به دلیل تفاوت در کار کرد هر یک از این سیستم ها می باشند. 

بنابراین هر یک از سیستم های آب‌رسانی، توزیع آب گرم، تخلیه فاضلاب، هواکش و دفع آب باران دارای لوله های متنوع با جنس های خاص می باشند.

برای اجرا و خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان، باید به جنس لوله ها توجه ویژه ای کنید تا از خسارت های احتمالی جلوگیری کنید.

برای مثال در بخش انتقال فاضلاب از لوله های با جنس پلیکا، پلی اتیلن و پوش فیت استفاده می کنند. در سیستم انتقال آب آشامیدنی لوله های سبز ( ماننند لوله های آذین لوله) ، سوپرپایپ، 5 لایه و گالوانیزه استفاده می کنند. در سیستم هواکش فاضلاب از لوله های پلیکای نیمه قوی به کار می برند. 

برای سیستم انتقال آب باران از لوله های پلیکای فشار قوی، پلی اتیلن و چدن ( بیشتر در گذشته) استفاده می کنند.

جنس لوله های سیستم گرمایشی از سوپر پایپ، فلزی و لوله های پلیمری (به نام لوله های سبز شناخته می شوند) استفاده می شد.

موارد مهمی که در اجرای سیستم تاسیسات بهداشتی ساختمان باید رعایت کرد:

  • تا جایی که می توانید لوله ها را به صورت مستقیم انتقال دهید و برای تغییر جهت لوله ها از سه راهی ها و زانویی استفاده کنید.
  • نصب و اجرای لوله کشی زیر نظر مهندس تاسیسات و استاندارد های ساختمان سازی
  • نصب و اجرای تمام لوله کشی ها به صورت موازی با دیوارها، کف و سقف
  • از لوازم بهداشتی آسیب دیده و یا کارکرده در سرویس های بهداشتی استفاده نکنید.
  • نصب لوله هواکش به صورت 45 درجه در شبکه های انتقال فاضلاب مجهز به توالت برای افزایش سرعت انتقال گازهای سمی خارج شده از فاضلاب
  • اجرای لوله کشی فاضلاب و لوله کشی انتقال آب باران به صورت مجزا
  • نصب دریچه بازدید در انتهای لوله های انتقال دهنده آب باران
  • قرار گرفتن قسمت انتهایی لوله های هواکش به طرف بالا
  • نصب شیرها و یا سر لوله ها در ارتفاع های استاندارد

3 دیدگاه در “خرید تاسیسات بهداشتی ساختمان

  1. محمد حاجی گفت:

    سلام وقت بخیر
    امکان ارسال انواع تاسیسات بهداشتی ساختمان به شهرستان دارید؟

    1. تیم محتوا پارسینا تجهیز گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      بله، امکان ارسال تمامی محصولات تاسیسات بهداشتی به شهرستان وجود دارد. برای سفارش می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

  2. تیم محتوا پارسینا تجهیز گفت:

    سلام وقت شما هم بخیر
    بله، امکان ارسال تمامی محصولات تاسیسات بهداشتی به شهرستان وجود دارد. برای سفارش می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *