Blog, آموزشی, بررسی محصول

انواع لوله های کاربردی استخر | به همراه لیست قیمت

انواع لوله های کاربردی استخر | به همراه لیست قیمت

لوله کشی استخر یکی از مهمترین مراحل در ساخت استخر به حساب می آید. بنابراین اگر این مرحله از استخر سازی به صورت اصولی و طبق استاندارد های استخر سازی انجام نشود، می تواند هزینه های زیادی را در آینده به دنبال داشته باشد. 

از طرف دیگر انتخاب لوله های با کیفیت در  لوله کشی استخر بسیار مهم تلقی می شود.

دریافت لیست قیمت لوله استخری 

به دنبال مطالب بالا اگر شما هم قصد استخر سازی را دارید، نوع لوله هایی که انتخاب می کنید اثر مستقیم با کیفیت و طول عمر کار دارد.

از آنجایی که انواع لوله استخری در صنعت لوله سازی با برند های مختلف وجود دارد، شما می توانید ابتدا با آشنایی از انواع لوله های استخری سپس انتخاب بهترین برند، کار با کیفیت تری را تحویل کارفرما دهید.

فروشگاه پارسینا تجهیز، با توجه به تجربه دیرینه ای که در زمینه عرضه انواع لوله استخری و دیگر تاسیسات ساختمانی دارد، سعی دارد شما را با انواع لوله های استخری سپس معرفی برند ها بپردازد.

ورود به فروشگاه اینترنتی پارسینا تجهیز

برای ورود به فروشگاه اینترنتی پارسینا تجهیز، می توانید بر روی آیکن بالا کلیک کنید.

انواع لوله استخری

برای لوله کشی استخر ها، انواع لوله هست که شما با توجه به مزایا و کاربرد هر یک می توانید آن ها را انتخاب کنید. در ادامه به توضیح انواع لوله استخری می پردازیم.

انواع لوله استخری به شرح زیر است:

لوله های pvc

همانطور که در مقالات پیشین در مورد ویژگی لوله های pvc و مزایای آنها حرف زدیم، این لوله ها می تواند جزو بهترین لوله ها در استخر سازی باشند. جنس این لوله ها، پلی وینیل کلراید است.

لوله های pvc در سایز ها و اندازه های مختلف وجود دارند، ولی حداقل ضخامتی که در استخرسازی به کار میرود، ضخامت 40 است. زیرا ضخامت 20 بسیار نازک و دور از استاندارد های استخر سازی است اما اگر در لوله کشی استخر، محدودیت وزنی نداشته باشید می توانیم از لوله های pvc با ضخامت 80 نیز استفاده کنیم.

لوله های pvc فلکس

یکی از لوله هایی که می تواند به عنوان جایگزین برای لوله های pvc به کار رود، لوله های pvc فلکس نامیده می شود. این لوله کیفیت و دوام لوله های pvc را ندارند، ولی می تواند جایگزین خوبی باشد.

اکثر افرادی که در زمینه استخر سازی فعالیت می کنند، به دلیل قیمت پایین از این لوله استفاده می کنند. 

لوله های PVC منعطف

شاید شما شلنگ های آبی را دیده باشید، این لوله ها شبیه به شیلنگ هستند و دارای انعطاف پذیری بالایی می باشند. این لوله های UPVC منعطف یکی از متداول ترین لوله هایی است که در استخرسازی به صورت گسترده به کار می رود.

اگر شما به دنبال لوله ای مقرون به صرفه برای استخر سازی می گردید، این لوله های می توانند انتخاب خوبی باشند.

برای دریافت لیست قیمت  اتصالات UPVC می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

لوله های CPVC

لوله های CPVC یکی از انواع لوله استخری می باشند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و اغلب به رنگ خاکستری تولید می شوند. 

به دلیل مقاومت حرارتی بالا و عدم ذوب شدن در مقابل حرارت از این لوله ها، اغلب برای لوله کشی ورودی و خروجی بخاری استخر به کار می گیرند.

لوله های CPVC به دلیل هزینه بالایی که دارند، از این نوع لوله ها تنها در بخش هایی از استخر استفاده می کنند که از حرارت بالایی برخوردار باشد.

ضخامت این لوله ها در استخر سازی اغلب 36 اینچ می باشد.

لوله های پلی اتیلن

لوله های پلی اتیلن دارای چگالی و ضخامت متفاوتی می باشد که به لوله پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE و با ضخامت پایین LDPE می گویند.

در گذشته از این نوع لوله به طور گسترده در صنعت استخرسازی استفاده می کردند ولی با آمدن لوله های pvc دیگر از این لوله ها کمتر استفاده شد.

امروزه با توجه به گسترش فناوری، اکثر لوله کش ها برای لوله کشی استخر از لوله های پلیمری استفاده می کنند. این لوله ها از رنگ مشکی و خط های رنگی که در اطراف آن قرار دارد شناسایی می شود.

در انتخاب این لوله ها دقت لازم را داشته باشید، زیرا لوله های پلیمری که دارای رنگ سیاه هستند مقاومت کافی را ندارند و در استخرسازی غیر قابل استفاده هستند. ولی لوله هایی که به رنگ سفید هستند به طور عمده برای مصارف کم فشار استفاده می شود و مناسب برای لوله کشی استخر نمی باشند.

به طور کلی از انواع لوله استخری، لوله های پلی اتیلن هستند که از این لوله ها در لوله کشی استخر، سونا و جکوزی به کار می رود.

لوله های پلی اتیلن

لوله های ABS

یکی دیگر از انواع لوله استخری، لوله های آکریلونیتریل بوتادین استایرن هستند که به دلیل جنس آنها می توان در صنعت استخرسازی به کار رود.

این لوله ها جزو بهترین انواع لوله استخری نیست. یکی از دلایلی که استفاده از این لوله ها پیشنهاد نمی شود کوتاه بودن طول اتصالات چسبی نسبت به لوله های  pvc می باشد و از طرف دیگر دارای تحمل پایینی در مقابل فشار های وارده دارد.

لوله های فلزی

در استخر های قدیمی که سالیان زیادی از تاسیس آن ها می گذرد، اغلب از لوله های فلزی و یا مسی در لوله کشی استخر به کار رفته است.

ولی اگر لوله کشی استخر از نوع فلزی است، به شما پیشنهاد می کنیم که هر چی زودتر به تعویض این لوله ها بپردازید تا هزینه های سنگین تری را برای شما به همراه نداشته باشد.

لوله هایی که در بالا توضیح دادیم بخشی از انواع لوله استخری بود که به طور گسترده در صنعت استخرسازی به کار می رود.

لوله های استخری باید یک سری ویژگی های منحصر به فرد داشته باشد که در ادامه به توضیح این ویژگی ها می پردازیم.

لوله های فلزی

ویژگی انواع لوله استخری

سازگاری با ماده شیمیایی کلر

یکی از ویژگی هایی که انواع لوله استخری باید از آن برخوردار باشند، مقاومت در برابر کلر است. لوله های پی وی سی سازگاری و مقاومت بالایی در مقابل کلر دارند. بنابراین هر چه مقاومت لوله در مقابل کلر بالاتر باشد، میزان طول عمر تاسیسات استخری افزایش می یابد.

آشنایی با برند پیمتاش یکی از بهترین تولید کننده لوله و اتصالات  استخری

مقاومت در برابر حرارت

انواع لوله استخری که در استخر سازی به کار میروند باید در برابر حرارت مقاومت داشته باشند تا در مقابل حرارت ذوب نشود.

مقاوم در برابر فشار

لوله های اسنخری باید در برابر فشار، مقاومت بسیاری داشته باشند. انواع لوله استخری با توجه به ضخامتی که مورد استفاده قرار میگیرد، دارای مقاومت نسبی می باشد.

به عنوان حسن ختام این مقاله ما تلاش کردیم اطلاعاتی درباره لوله کشی استخرها جمع آوری کنیم. و به طور گام به گام برای شما شرح دهیم.

مراحل لوله کشی استخر

  • ایجاد یک بستر مناسب برای سیستم گردش آب و روش اجرای لوله کشی برای گرم کردن و تصفیه آب استخر
  • برای ایجاد مسیرهای جدا برای کیفیت آب ورودی و تصفیه آب استخر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.
  • به کار بردن لوله‌های پی وی سی برای سیستم گردش آب و مقاومت در برابر کلرزنی توصیه می‌شود.
  • استفاده از فیلتر و رسوب گیر قوی باعث افزایش کیفیت آب استخر و در نتیجه صرفه‌جویی در آب مصرفی می‌شود.
  • استفاده از عایق مناسب برای دور لوله ها
  • از پیچ و تاب دادن غیرضروری سیستم لوله‌ کشی بپرهیزید.
  • مسیر لوله کشی باید از پمپ آغاز و به فیلتر و از آن به سیستم گرمایشی یا تصفیه کلر امتداد یابد.
  • استفاده از لوله و اتصالات مناسب، متناسب با حجم استخر ها

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “انواع لوله های کاربردی استخر | به همراه لیست قیمت

  1. علی گفت:

    با سلام مطالب مفید بود ممنون

    1. پشتیبانی فروش پارسینا تجهیز گفت:

      سلام و عرض ادب
      بسیار خوشحالیم از حسن نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *